سوشال مدیا مارکتینگ(social media marketing) چیست؟
سوشال مدیا مارکتینگ(social media marketing)، نوعی از دیجیتال مارکتینگ است که کسب و کارها یا افرادی که میخواهند محصولات یا خدمات خود را به منظور بازاریابی و افزایش فروش تبلیغ کنند، از طریق پلتفرمهای شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، (محبوب ترین در میان اینها) اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، تلگرام، توییتر و لینکدین برای ایجاد و اشتراک گذاری محتوا به صورت متنی ، صوتی و تصویری در جهت جلب توجه مخاطبین ، افزایش مشتریان ، افزایش شناخت برند و اعتماد سازی در میان مخاطبان هدف خود استفاده میکنند. این استراتژی شامل ایجاد محتواهای جذاب و کاربردی یا آموزشی در جهت رفع نیاز مخاطب، تعامل با مخاطبان، افزایش تعداد دنبالکنندگان و مشتریان، تبلیغات مستقیم و مدیریت شبکههای اجتماعی به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی میشود. سوشال مدیا مارکتینگ به کمک ابزارها و تکنیکهای مختلف، به کسب و کارها کمک میکند تا با مخاطبان خود در این پلتفرمهای اجتماعی آشنا شوند و در تعامل بوده و به رشد و موفقیت خود کمک کنند.
سوشال مدیا مارکتینگ (SMM) چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟
- 1. دسترسی به مخاطبان گسترده: یکی از مهم ترین دلایلی که شبکه های اجتماعی را در بین صاحبین مشاغل محبوب کرده است این است که به کسب و کارها این امکان را میدهد تا به یک جامعه ی گسترده و گوناگونی از مخاطبان هدف دسترسی داشته باشند. این شبکهها میلیاردها کاربر فعال دارند که شما میتوانید به آنها برند خود را معرفی کنید.
- 2. تبلیغات هدفمند: تبلیغات در سوشال مدیا میتواند بسیار جذاب و گیرا تهیه و ارائه شود و با استفاده از دادههای جمعآوری شده از کاربران، میتوان تبلیغات را به طور دقیق به مخاطبان هدف ارسال کرد و تبلیغات در سوشال مدیا به شما این امکان را میدهد تا به نسبت بیشتری از مخاطبان واقعی که علاقهمند به محصول یا خدمات شما هستند، دسترسی داشته باشید.
- 3. افزایش شناخت برند: امروزه با توجه به دسترسی آسان افراد به پلتفرم های اجتماعی، این امکان به وجود آمده تا با فعالیت منظم در صفحه ی شبکه اجتماعی خود و اشتراک گذاری محتوای مفید، آموزنده و جذاب، باعث شناخته شدن بیشتر برند خود و اعتماد سازی در میان مشتریان در سراسر کشور یا حتی خارج از کشور شوید.
- 4. تعامل با مشتریان: سوشال مدیا به شما این امکان را میدهد تا به صورت مداوم و قوی با مشتریان خود در ارتباط و تعامل مستقیم باشید. این تعامل میتواند به بهبود خدمات و رفع اشکالات شما در کسب و کارتان کمک کند و باعث شود تا مشتریانتان ماندگار و وفادار به برند شما باشند .
- 5. افزایش ترافیک و فروش: اگر به درستی استراتژی مارکتینگ خود را اجرا کنید، میتواند ترافیک و فروش واقعی را افزایش دهد. اشتراکگذاری محتوایی کاربردی و آموزنده، تخفیفها، رفع مشکلات و نیازهای مخاطب و تبلیغات موجه میتوانند مشتریان را به خرید یا گرفتن خدمات از شما ترغیب کنند.
ارتباط سریع و آسان با ما !!
شما میتوانید از طریق تماس با شماره درج شده سریعا به مشاورین ما دسترسی پیدا کنید و به پاسخ سوالات خود برسید.